Wednesday 6 September 2017

Hoe kun je niet alleen wéten maar ook erváren dat God de levende Heer in ons midden is? (mijn preek op de New Wine Zomerconferentie 2017)

Inderdaad, dit ben ik niet, maar Jan-Maarten Goedhart ;-)
Op de New Wine Zomerconferentie mocht ik op de eerste avond aftrappen met een preek over het conferentiethema: God in ons midden. Waarom vinden we het vaak lastig om niet alleen te wéten maar ook te erváren dat God de levende Heer in ons midden is, die spreekt, geneest en herstelt?
M'n verhaal staat nu online op het Vimeo-kanaal van New Wine (m'n preek begint rond 35'00''): https://vimeo.com/230355377

Ik begon met een doos  Vervolgens sprak ik aan de hand van Jozua 3, waar het volk Israël aan de oever van de Jordaan staat, vlak voordat ze het Beloofde Land innemen:
1. Het volk heiligt zich voor God
2. Ze verwachten Gods aanwezigheid in hun midden
3. en vervolgens komen ze in gehoorzaamheid in beweging, en volgen van dag tot dag Gods aanwezigheid (3).

Jozua zegt daar: Als jullie zo in Gods aanwezigheid blijven en in vertrouwen Hem volgen, dán zullen jullie merken dat Hij de levende God in jullie midden is. Hij zal wonderen verrichten in jullie midden.


M'n preek staat nu online op het Vimeo-kanaal van New Wine (preek begint rond 35'): 

In de komende weken komen alle talks uit het hoofdprogramma hier online: Derek Morphew, Menno Helmus, Maher Hajj, Wilkin van de Kamp, Jan-Maarten Goedhart, Esther Westerkamp.

No comments:

Post a Comment